A székhelyszolgáltatás fogalma bizony sokaknak ismerős lehet, akik az üzleti világban mozognak, vagy valaha is foglalkoztak vállalkozásalapítással. Mivel egy cég megalapításakor székhelyet is választani kell, máris adott a kérdés: hova, hogyan és miért oda jelentsük be tevékenységünket?
A székhelyszolgáltatás lehetőséget adkülső számunkra, hogy olyan városban válasszunk székhelyet, ahol csak szeretnénk. Ha például vidéki vállalkozók vagyunk, de a cégjegyzékbe szeretnénk egy fővárosi székhelyet feltüntetni, semmi más dolgunk nincs, mint egy székhelyszolgáltatást kínáló partnert találni.
Ahhoz, hogy a székhelyszolgáltatás létrejöhessen, mindössze pár dolgot kell tennünk. Egyrészt meg kell adnunk a cégünk és cégképviselő adatait, valamint a postázási címünket is, ahova a szolgáltató később eljuttathatja küldeményeinket. A szerződéskötéshez szükséges még a telefonszámunk és email címünk is, amire akár beszkennelve is kérhetjük a beérkezett leveleinket.
A székhelyszolgáltatással kapcsolatos ügyletet fontos bejelenteni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak is, így a dolog teljesen legitim lesz. Ehhez a T101-es bejelentő adatlapot kell benyújtatnunk, amire könyvelőnket is megkérhetjük.
Amennyiben megbízható szolgáltatót választunk, biztosak lehetünk benne, hogy sok tehertől megszabadulunk, így maximálisan koncentrálhatunk vállalkozásunk szakmai fejlődésére és előrehaladására.